QLN Prestige 1 Expand

QLN Prestige One

Qln

Ny

Stativhögtalare från svenska QLN

Du får mycket av magin från Prestige Three i ett lite mindre format och lättare prislapp.

Låter inte som en Signatur från 80 och 90-tal formen till trots. Magisk, rösthantering, pigg, kraftfull bas och man sitter inte och "lyssnar" på någon diskant som hela tiden "hörs"...

Makalöst homogen - ändå en nerv och glädje i utförandet!

Stativ tillkommer.

Mer detaljer

78 000 kr

inkl.

Minsta högtalaren i Prestige-familjen från QLN

" - - - och när jag lyssnar på uppspelningsljudet med slutna ögon får jag intrycket att ljudet som kommer från den här högtalaren är själva instrumentet snarare än en ljudet kommer från högtalaren. Det var en känsla som liknade ljudet från ett musikinstrument. Så jag kunde få en fantastisk upplevelse där jag till och med kunde känna den underbara tonen och ljudet från högtalaren förändras till ljudet av instrumentet."

Yeom Dong-hyeon recenserar QLN P1 i koreanska Hifi-klubb 5 sept 2023

Läs hela texten längst ned

Impedance: 8 ohms
Amplifier requirements: 25-250 Watt RMS
Tweeter: 25mm wide surround, AirCirc magnet, soft dome
Woofer: 177mm Kevlar® cone
Sensitivity: 87,5 dB SPL 1 Watt 1m
Low frequency performance: -3dB 42Hz
Cabinet: Qboard® Technology
Terminal: WBT Single wire
Dimensions (HxWxD): 390x265x272
Weight: 14,0 kg each
Finish: Walnut Piano, Walnut matt, White satin

DESIGN DETAILS

Crossover
We utilize the same constant impedance crossover technology found in the rest of the Prestige series with fine tuning for the compact two-way design of the Prestige One. We have increased dynamics and even SPL by using lower loss coils to the woofer. All coils are air core, and all capacitors are of polypropylene material.

All coils are baked so the wires are glued together to reduce internal vibration.

The constant impedance crossover produces an even impedance response that eases the load an amplifier sees (especially tube amps) providing better phase coherence for the driver. The crossover is hard wired for best contact between components with as few contact points as possible. Every component is soft glued to increase damping and minimize vibrations.

Speaker connectors

Top grade WBT Nextgen® connectors with minimal connection materials made of silver/copper are used to ensure the lowest distortion and signal loss possible. Normally we only using pure copper material. The reason for using silver plated connectors instead of pure copper is that while silver also oxidizes it provides a purer long term connection surface. And while the commonly used gold-plated surface is good for a non-oxidizing it is not best for sound quality.

Drivers
The bass/midrange and treble drivers have been specifically selected and custom developed by industry renowned Danish driver manufacturer Scan Speak offering the latest in 21st century advanced driver technology. The uniquely coated Kevlar bass/midrange driver with its built-in copper ring in the magnet system offers symmetric drive and higher midrange dynamics while also suppressing intermodulation distortion. The result is remarkable vocal reproduction and astonishing micro/macro dynamics from a compact 2-way speaker design. The unique Illuminator tweeter also offers excellent imaging at all listening positions. Its large roll surround and textile dome diaphragm provides a flat frequency response above 30 KHz with outstanding off-axis dispersion. The unique AirCirc magnet system and its rear chamber further reduce reflections and resonances.

Nedanstående Koreanska recension är översatt via google translate och sedan putsad för begriplighet

Hifi-klubb 5 sept 2023

Poulärt märke som påminner om Wilson och Sonus Faber.

Qln Prestige One

Yeom Dong-hyeon

2023-09-05 14:33

  Qln Prestige One-högtalare

Den här gången skulle jag vilja presentera en produkt från ett lite nytt märke. Det är en högtalare som heter Prestige One, en produkt av ett svenskt högtalarmärke som heter Qln som precis har börjat importeras till Korea. Ett företag som heter Qln är förmodligen ett ganska okänt varumärke i Korea. Så efter att ha introducerat vilket märke Qln är, historien om märket Qln och vilka modeller som släpptes i kronologisk ordning, ska jag ta mig tid att förklara huvudpersonen i dagens recension, Prestige One.

Qln företagsintroduktion

Företaget som heter Qln är ett gammalt företag med en historia på cirka 44 år, grundat 1979. Det är dock ett mindre känt märke i Korea än man kan tro, men det blev först känt i Europa för sin kabinetteknik. Qln grundades 1979 och dess första produkt släpptes 1981. Från den tiden till nuvarande modell är Qln ett företag som har gjort högtalarkabinett som varit besatta av tidsinställning.

Qlns varumärke kommer från initialerna till dess grundare, Lars Qvicklund och Nils Lijeroth.

När jag först stötte på Qln var jag nyfiken på betydelsen av företagsnamnet och hur man uttalar det. Som ofta är fallet sägs det att varumärket fick sitt namn efter initialerna i grundarens namn. L och Q togs från namnet Lars Qvicklund, och N och L togs från namnet Nils Lijeroth, vilket resulterade i namnet Qln. Hur som helst, Qln, uppkallad efter grundaren, är ett varumärke som kan uttalas precis som alfabetet.

Det sägs att Qln var ganska känd för sin kabinetteknik vid tiden för dess etablering och blev kända i Europa för sin kabinettillverkningsteknik som effektivt eliminerar oönskat buller från lådan med hjälp av viskoelastiskt lim. Företaget har vuxit baserat på sådan teknik och etablerat en fast position i Europa.

Mats Andersen, högtalardesigner på Qln

Dessutom gick Mats Andersen 1982 in som högtalardesigner. Mats Anderson ägde cirka 50 % av bolagets aktier och som medvarumärke är han en av de tre nyckelpersoner som representerar Qln tillsammans med de två medgrundarna. Han drev bolaget som chef designer involverad i högtalardesign. Vi leder och leder tillsammans.

För att sammanfatta, Qln är ett företag som har varit etablerat under ganska lång tid. Det har gjort sig ett namn i Europa med sin kabinetteknik och har förespråkat tidsanpassning ända sedan etableringen. Under lång tid har det släppt kabinetteknologi som lägger vikt vid tidsanpassning på alla sina produkter. 

Qln produkthistorik

Qln 1 högtalare

Därefter ska vi kort titta på Qlns produkthistorik. Eftersom jag bara behöver introducera ca 8 modeller tror jag att jag kan introducera dem snabbt. Qln  grundades 1979, och dess första modell, Qln, var en högtalare kallad Qln 1, som lanserades i tre år fram till 1981. Det är en fyrkantig vinklad högtalare, och medan de flesta aktuella modeller som för närvarande säljs har en trapetsform, är denna modell den enda som har ett vinklat fyrkantigt lådformat hölje.

Qln System One-högtalare

Det finns en långlivad modell som lanserades senare och spänner över nästan 20 år från 1981 till 2002. Denna modell heter Qln System One och har en något ovanlig konfiguration. Det är en struktur som lägger till en System One-subwoofer i botten av en 2-vägsmodell av bokhyllehögtalare som heter Qln One. Qln, som har en struktur som påminner om Wilson Audios Watt Puppy-system, introducerade och lanserade snabbt denna struktur 1981 och sålde den i cirka 20 år fram till 2002. Så det är en modell som är ganska intressant. Från denna tidpunkt började utformningen av den nuvarande modellen och Qln One bli ganska lika, och varumärkesidentiteten för Qln var helt etablerad och fortsätter till denna dag.

Qln Signature-högtalare

Den tredje modellen som introduceras härnäst är en bokhyllemodell som heter Signature. Detta är en mycket mer avancerad modell än Qln One och såldes från 1989 till 2002. Nästa modell dök upp 2015 och bröt tystnaden efter ett tag. Den lades ner 2002 och det gick en lång tid fram till 2015, då en bokhyllemodell som heter Qln Signature 3 föddes. Denna modell, som dök upp 2015 och såldes fram till 2021, är en modell som har utvecklats genom att förbättra bokhyllemodellen som kallas Signature genom flera generationer. Jag tror att den här modellen är en som de som besökte ljudshowen för några år sedan förmodligen hade en chans att se.

Qln Prestige lineup. Från vänster, Prestige One, Prestige Three och Prestige Five-högtalare

Modellerna som introduceras från och med nu är den nuvarande lineupen, med tre modeller från Prestige lineupen. 

Qln Signature-högtalare

Den sista modellen som introduceras är modellen som lanserades förra året. Det är en modell som heter Qln Signature 5th Generation och är 5:e generationens modell. Signature-serien fortsätter att utvecklas och lanseras i udda antal, inklusive 1:a, 3:e och 5:e generationerna. 

Till sist finns det något att tillägga: Mats Anderson, som nämndes tidigare, sa på årets Munich Audio Show att han skulle introducera en tallboymodell i Signature-serien. 

Hittills har vi kort tittat på Qlns produkthistorik. Även om de inte lanserade många modeller, har de haft en liknande design med samma kabinettdesign sedan 1981, men de har fortsatt att uppdatera produkten genom att utveckla tekniken med varje generation, och har diversifierat modellerna genom att dela upp sortimentet i Signature-sortimentet och Prestige-uppställningen. Det visar att de gör framsteg.

Ta en titt på exteriören

Qln Prestige One-högtalare

Från och med nu kommer vi att ta en titt på Prestige One-högtalaren, huvudpersonen i dagens recension, en efter en, från exteriören till den interna applikationstekniken. Först, om du tittar på utsidan av Prestige One-högtalaren, kan du se att det är en 2-vägs konfigurationsmodell bestående av en diskanthögtalare och en mellanhögtalare. Och som nämnts antas en kabinettdesign för tidsinriktning (tidsaxelinriktning) i liggande form, och jag vill än en gång betona att alla modeller är designade för ”time alignment”

Denna kabinettstruktur sägs vara en av de tre väsentliga förutsättningarna för att realisera ljud som överensstämmer med ljudfilosofin som eftersträvas av Qln, "Den sanna vägen till naturligt ljud." Så, tidsanpassning kan sägas vara en designfilosofi som anses vara mycket viktig i Qln.

Qln Prestige One högtalare intern struktur

Sedan ska jag kort förklara varför tidsinställning löses i liggande läge. På bilden ovan är diskantens magnet/röstspole troligen placerad runt . Och basenhetens magnet/röstspole skulle förmodligen vara runt  eftersom basenheten är mycket tjockare, men om den främre baffeln stod vertikalt skulle magneten/röstspolen troligen vara placerad framåt på diskantsidan och basenhetens magnet/röst spole Spolen skulle ha fallit tillbaka.

Men genom att luta den främre baffeln kan magneten/röstspolen placeras i samma position i vertikalplanet, så när samma signal delas upp i låga och höga frekvenser och börjar "banka" kommer magnetens position/ röstspolen vara densamma, så tidsaxeln är justerad. Detta säkerställer att lyssnaren också hör den vid samma tidpunkt. Därför kan högtalare med platta frontbafflar ha tidsinställningsproblem. Hur som helst, Qln löste tidsjusteringsproblemet med dessa funktioner.

Qln Prestige One-högtalare

Drivrutinens specifikationer inkluderar en kupoldiskant med 1-tums diameter och en baskonenhet med 7-tums diameter gjord av Kevlar. Lådan verkar vara ganska stark, och när jag faktiskt knackade på ytan på höljet fann jag att det var ett tjockt trähölje.

När jag förberedde recensionen fick jag reda på att de använde en 22 mm tjockt material som heter Q Board. Jag kommer att förklara mer detaljer när jag introducerar tekniken inuti höljet.

Qln Prestige One-högtalare är en produkt av typen öppen port på baksidan. Bindningsstolpen som stöder enkelledningar är en ganska avancerad produkt. Vanligtvis används WBT-produkter och en högkvalitativ bindningsstolpe med silverpläterade terminaler från WBT:s high-end lineup kallad Nextgen. Högtalargallret är magnetiskt fäst och kan enkelt fästas och tas bort. Magnetiska fästgaller är en populär trend för att bibehålla ett rent utseende, och applicerades även på denna produkt.

Personligen blev jag imponerad av stativet, speciellt bottenplattans material är ganska tjockt och robust, påminner om en sten. Det gör att Prestige One-högtalare kan monteras genom att skruva fast dem. Eftersom stativets styvhet är så bra är ett äkta stativ ett viktigt element för dem som använder Prestige One-produkter, och jag tror att detta är ett riktigt bra högtalarstativ som oundvikligen kommer att förbättra prestandan.

Från och med nu kommer vi att introducera enhetskonfigurationen och interna applikationsteknologier en efter en. Först, genom att titta kort på den interna applikationstekniken och kabinettekniken, designades höljet i en trapetsform som minimerade ytan av lådans topp för att minimera stående vågor och baffeleffekter inuti. Dessutom appliceras en 22 mm tjock Q Board för att absorbera onödiga vibrationer och resonans genom att kombinera viskoelastiska material i en sandwichform för att bilda en inneslutning.

1-tums bländarkupoldiskant i Qln Prestige One-högtalare

När jag sedan förklarade enhetens egenskaper nämnde jag att det är en 1-tums dome-diskant, men det här är inte bara en 1-tums dome-diskant. Om man tittar noga har omslagen på båda sidor av 1-tums dome-diskanten en mycket ovanlig struktur. Vanligtvis finns det bara en dome-diskant och det finns ingen surround på diskant, men du kan se att denna produkt har surround bredvid diskanthögtalaren. 1-tums diskanthögtalaren med denna stora roll surround och textil dome diafragma sägs ha platta frekvenssvarsegenskaper upp till 30kHz och utmärkta dispersionsegenskaper utanför axeln.

Vad detta betyder är att du på axeln kanske kan lyssna på högtalaren i en idealisk position, men om du säger utanför axeln, om du lyssnar utanför ljudstrålevinkeln kommer diskanthögtalarens känslighet att kännas. Men eftersom även denna off-axis-karaktäristik har förbättrats, sägs det att det finns en utmärkt off-axis-spridningskarakteristik som gör att du kan njuta av bra ljudkvalitet även om du inte nödvändigtvis lyssnar från den bästa tittarpositionen. Det sägs att den är utrustad med en diskanthögtalare med så utmärkta egenskaper, och dessutom sägs den bakre kammarstrukturen på diskanthögtalaren vara effektivt utformad för att eliminera resonans och reflektion. 

Qln Prestige One-högtalares 7-tums diameter Kevlar-kon bashögtalare

Prestige One-högtalaren är utrustad med en 7-tums diameter drivenhet gjord av kevlarkon, som specialbeställs i samarbete med Scanspeak. Eftersom Scanspeak är en så berömd elementtillverkare, tror jag inte att det finns något behov av att förklara det närmare. Så, den del som specialbeställdes var att Qln lade till en kopparring till magnetsystemet. Det sägs att detta Kevlar-element och kopparringen skapade synergi för att undertrycka intermodulationsdistorsionsegenskaper och uppnå hög mellanregisterdynamik.

Dessutom sägs det att röståtergivningen kunde uttryckas ganska utmärkt, och totalt sett utmärkta mikrodynamik- och makrodynamikegenskaper uppnåddes. Så själva ScanSpeak-drivrutinen är ganska utmärkt, men man kan säga att den är utrustad med en mellanregisterbas som har uppnått utmärkta egenskaper genom att förbättra prestandan inom dessa speciella områden.

Därefter kommer vi att titta på de interna crossover-funktionerna. För att uttrycka det enkelt designades delningen med en spole med det minsta antalet kontakter och ett lågt impedansvärde för att bibehålla låga impedansegenskaper och förhindra överdriven belastning på förstärkaren. Spolen sägs ha fixerats genom att limma den med en tråd för att minska interna vibrationer, och hög dynamik och SPL har uppnåtts genom att applicera en lågförlustspole på basen.

Därefter kommer vi att titta på de interna ledningsmaterialen och ljudabsorberande material. Eftersom det interna ledningsmaterialet inte ska reflektera och påverka de stående vågorna som genereras internt, avslutades även ytan på ledningsmaterialet med en isolator av polypropenmaterial med höga akustiska dämpningsegenskaper. Därför sägs det att isolatorn färdigställdes för att frigöra den akustiska återkopplingseffekten av ledningarna.

Ull används som inre ljudabsorberande material. Ull sägs vara ett idealiskt material för att absorbera stående vågor från interna högtalare. Dock att det inte är helt effektivt att använda enbart ull. Så det interna ljudabsorberande materialet modifierades genom att blanda en liten mängd syntetfiber för att effektivt uppnå intern ljudabsorption.

Specifikationer

Qln Prestige One-högtalare

Låt oss slutligen sammanfatta specifikationerna. Känsligheten hos Qln Prestige One-högtalaren är 87dB, vilket är lämpligt och inte för högt eller för lågt. Den nominella impedansen är 8 ohm och vikten är 14 kg, vilket är ganska tungt för en bokhyllehögtalare. Även flaggskeppsprodukter väger vanligtvis runt 10 kg, men denna produkt är en träkapslingsprodukt och är inte så stor, men den väger 14 kg, vilket visar att tjockleken på träet som används i kapslingen är avsevärd.

Frekvenssvarsegenskaper börjar vid 42Hz. Även om det är en bokhylla kan man känna att basen sjunker ganska djupt, och även om det inte finns någon högfrekvenskarakteristik så har den ett högfrekvenssvar från 42Hz till runt 30kHz, precis som det sades att en platt frekvenssvar upp till 30kHz uppnåddes när diskanthögtalaren förklarades. Jag tror att jag kan höra det.

Från vänster: Valnötspiano, valnötsmatt, vit matt finish

Det finns tre ytbehandlingar att välja mellan för denna produkt: en pianofinish med glänsande träfaner och en matt finish. Du kan också välja en vit matt finish.

Recension

Qln Prestige One-högtalarmatchningssystem

Visningen hölls i Hi-Fi Clubs första visningsrum, och utrustningen som användes för visningen var MBL:s C31 CD-DAC som källenhet, och den analoga källenheten matchades också med Duals skivspelare CS 618Q. Som förstärkare använde jag en vakuumrörsintegrerad förstärkare som heter I/50 från Audio Research. När det gäller digitalt skedde lyssnandet genom streaming och Tidal var tillgängligt genom Roon.

Skalkontrollförmågan var ganska generös, och ljudbilden uttrycktes bra i en kraftfull och extremt stor skala. Det kan bero på 7-tums Kevlar-enheten med stor diameter, men den hade en skön tjock känsla. Dessutom beskrevs efterklangsljudet i överflöd, och det rena höga omfånget uttrycktes väl på ett icke-irriterande och klart sätt som gjorde det lätt att uppskatta och fördjupa sig i musiken.

Så, ett av Qlns högtalarmotto är detta. Det finns ett innehåll som säger: ’Det låter dig fokusera på musiken istället för att fokusera på ljudet från högtalarna.’ Det var ett uppspelningsljud som tydligt motsvarade mottot. Sammantaget tyckte jag att det var en högtalare med en fantastisk ton, och jag kommer att förklara mer i detalj hur det känns när man lyssnar på en viss låt med ett exempel.

Dirigerad av Gustavo Dudamel

Orkester Berliner Philharmoniker

Song Also Sprach Zarathustra, Op.30: Einleitung

Album Även Sprach Zarathustra

För den första låten lyssnade jag på ouvertyren från albumet "Thus Spoke Zarathustra" av Richard Strauss under ledning av Gustavo Dudamel. Det är en låt som kan vara svår för Bookshelf Pro att se hur väl den återger den stora orkestern, men de energiska ljudegenskaperna hos pukorna som gradvis ökar i volym från början av låten och dyker upp i mitten var ganska utmärkta och realistiskt porträtterad.

Det snäva ringande ljudet från pukorna och den realistiska känslan av att slås hårt från sidan kändes som om du hörde den precis bredvid dig, så den överfördes bra till visningspositionen, och inte bara det, briljansen från mässingsinstrument hade också en passande glöd, den uttrycktes väl utan att vara provocerande. Eftersom det är en kupoltyp av siden kan det vara svårt att uttrycka mässingsinstrument som detta, men den gnistrande briljansen av mässingsinstrument uttrycktes väl med en passande mängd briljans.

Så, inte bara när det gäller reproduktion av mässingsinstrument, utan även när det gäller pukreproduktion, kunde jag höra ett ljud som gick utöver bokhyllehögtalarnas normala begränsningar. Jag tänkte genast: ’Kommer det här verkligen ljudet från högtalaren?’ Jag kunde höra ett kraftfullt lågt omfång av en skala som påminde om en golvare, och ett återgivningsljud som väl återgav orkesterns fulla skala. Från den första låten kunde du höra uppspelningsljudet av ganska ovanlig skicklighet.

Konstnärerna Olafur Arnalds, Alice Sara Ott

Låten Nocturne i cis-moll

Album The Chopin Project

Låten jag lyssnade på härnäst var inget stort arrangemang, utan begränsade snarare instrumenten till bara ett. Självklart dyker pianoackompanjemanget upp i mitten, men när instrumentet reduceras till bara en fiol skildras hur den känsliga dynamiken och känsliga tremoren kommer till uttryck i Nocturne från albumet The Chopin Project framfört av Olafur Arnalds och Alice Sarah Ott, jag lyssnade på i cis-moll.

I början av den här låten spelar Alice Sarah Ott pianoackompanjemang och från början spelas fiolsolot in med ett ganska högt ljud, man kan se att fiolsolot spelas ömtåligt och sedan starkt, men i det avseendet den visar hur finfint violintonen och dynamiken är. Jag tycker att det är en låt som kan användas för att kontrollera om den är tecknad bra och med bra upplösning.

Jag tyckte att Nocturne-ljudet jag hörde genom Prestige One gjorde ett bra jobb med att återge den rika och underbara strängton som bara en högtalare med en attraktiv ton kan återge. Speciellt tycker jag att den gjorde ett bra jobb med att skildra fioltonen, som kan låta lite hård. Inte nog med det, utan även känslan av ljudet som skapades genom att dra på fiolsträngarna när man applicerade mycket kraft på stråken och slog på den, skildrades realistiskt.

Sammantaget kunde jag uppleva ett underbart ljud. Eftersom efterklangsuttrycket är ganska bra beskrivs fiolljudet som ett mycket trevligt ljud, och när jag lyssnar på uppspelningsljudet med slutna ögon får jag intrycket att ljudet som kommer från den här högtalaren är själva instrumentet snarare än en ljudet kommer från högtalaren. Det var en känsla som liknade ljudet från ett musikinstrument. Så jag kunde få en fantastisk upplevelse där jag till och med kunde känna den underbara tonen och ljudet från högtalaren förändras till ljudet av instrumentet.

Det finns en känsla av att de höga frekvenserna har renats något, men personligen tror jag att jag kan ha känt så eftersom jag precis hade öppnat den här produkten och det var inte tillräckligt med inbränning. Beroende på kabelmatchning och sådant kan det vara möjligt att skapa ett mycket mer intensivt ljud än ljudet jag hörde, men i matchningen jag hörde den här gången var de höga frekvenserna något mjukare, men de skildrades smidigt och bra.

Konstnären Itzhak Perlman

Låtvariationer på ett tema av Corelli

Album Encores

Fiolljudet var så attraktivt att jag lyssnade på Corelli-variationerna från Itzhak Perlmans Encores-album. När jag lyssnade på den här låten skildrades fiolens ton, som var stark och fylld av smak, väldigt fint, och fiolens melodi i kombination med pianoackompanjemanget porträtterades harmoniskt, välbalanserat och stabilt. När man tittade på ljudbalansen sa man att den övergripande balansen var ganska bra, och den känslan var påtaglig när man lyssnade på den här låten. Jag kände att balansen mellan pianoklang och fiol var harmonisk.

Eftersom den här låten är ett mycket livligt framförande, ändras den ofta, med snabba och långsamma toner, mjuka toner och starka toner, etc., och uttrycket för de mjuka tonerna och starka tonerna, och de snabbare och långsammare tonerna, gjordes också mycket skickligt.. Så, i termer av den beskrivningen, kunde jag höra ett uppspelningsljud som var vettigt i den tekniska förklaringen att den var utrustad med en medel-lågområdesenhet med utmärkt makrodynamik och mikrodynamik som nämndes tidigare. Dessa egenskaper uttrycktes väldigt bra, och totalt sett återspeglades artistens livliga spelegenskaper bra, så jag kunde höra ett underbart återgivningsljud och avslutade lyssningsupplevelsen väldigt lyckligt.

Sammanfattning och slutsats 

Qln Prestige One. Jag skulle vilja sammanfatta att det för första gången på länge har dykt upp en högtalare med en underbar ton som riktigt kan uttrycka hela skalan. Bokhylle högtalare på marknaden tenderar att klara sig ganska bra i mellan- och högklasserna, men det finns många produkter på marknaden som är lite otillfredsställande i det låga området. Jag tycker att priserna på konkurrenskraftiga produkter är lite för höga för bekvämligheten, men den här produkten är den första produkten på länge som kommit ut i denna prisklass som uttrycker lågskalan så bra att den kan återge en ganska komplett skala utan några svårigheter. Det finns.

I grund och botten kan det sägas vara en högtalare som har en rik, fyllig och attraktiv ton, och vissa säger att det är en högtalare som kombinerar styrkorna hos Sonus Faber och Wilson Audio. Det verkar som om de pratar om Sonus Fabers fantastiska ton och Wilson Audios upplösning, men jag tror personligen att det är en förklaring jag kan sympatisera med till viss del. Eftersom återgivningsförmågan på lågt spektrum är så utmärkt tycker jag att det är en mycket lämplig produkt för att lyssna på ett stort utrymme med volymen uppskruvad till en hög nivå och ljudet bultande. I det avseendet tycker jag att denna produkt är en attraktiv produkt med oöverträffad konkurrenskraft.

Jag hoppas att den kommer att lanseras på marknaden som en attraktiv modell som balanserar prisklassen till ett mycket mer konkurrenskraftigt pris jämfört med konsumentpriserna. Oavsett om jag är recensent är jag också en audiofil, så det är ganska välkommet att en högkvalitativ produkt till ett så attraktivt pris kommer ut på marknaden. Så jag rekommenderar starkt att du lyssnar på den här produkten och jag hoppas att den kommer att introduceras aktivt i Korea i framtiden.

Och personligen skulle jag vilja uppleva inte bara den här modellen, utan även andra modeller i Prestige-sortimentet, som Prestige Three och Five tallboy-högtalare, och jag tror att jag kommer att fortsätta hålla ögonen på inkomstkällor och hi-fi-klubbar . Jag hoppas på att ha mycket erfarenhet av den vid den tiden, och utöver den här modellen tror jag att det kommer att vara ett märke som jag kommer att hålla ett öga på för att se om bokhyllemodellen i den övre Signature-serien och golv-modellen som tillkännagavs på Munich Audio Show kommer att släppas. Jag avslutar recensionen av Prestige One-högtalaren med hopp om att detta kommer att fungera som en möjlighet för varumärket Qln att bli allmänt känt.

Välkommen in på en kaffe

Hificonsult är en av landets största butiker för bättre hifi-utrustning

Jag förstår

Vi använder cookies för inloggning och kundkorg