Shopping Cart
There are no more items in your cart
Momsregistreringsnummer/VAT: SE556168957001
Bankgiro 303 - 9476
Bank: SEB
Bankkonto: 5313-1013303
IBAN: SE3050000000053131013303
BIC: ESSESESS
Swish: 12 33 77 0617
Registreringsnummer 556168-9570
Ship to Hificonsult Örebro AB?
Instructions:
Always send notice or email when shipment is sent (tracking info please) and if there should be any kind of delivery trouble:
Köpvillkor
Nedan är den text som behövs för att reda ut allt i samband med köp för den vetgirige.BeställningsinformationNär du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post hificonsult@mac.com eller telefon +(46)706027075
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.LeveranstiderAlla beställningar skickas med DHL, UPS Fedex eller dylikt och våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar (så länge de finns i lager hos oss). Många av varorna har längre leveranstid, kolla med oss om för besked.. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på onsdagen efter. PriserPriserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende
på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.BetalningFakturaVid betalning via faktura samarbetar vi med företag som framgår vid kassans check out. . För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.Fakturans betalningsvillkor kan vaiera mellan 14 - 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår enligt räntelagen. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.DelbetalaGenom vårt samarbete med L F finans och andra kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)Att låna kostar pengar!Tänk på att om du inte kan betala tillbaka skulden i tid riskerar du en betalningsanmärkning. Det kan leda till svårigheter att få hyra bostad, teckna abonnemang och få nya lån. För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på konsumentverket.se

personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.Hificonsult sparar eller lagrar enbart uppgifter själva kortsiktigt för att genomföra köp. Vi säljer eller förmedlar ej personuppgifter till tredje part.Ångerrätt vid köp från websidanProdukten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Vi acceptera ej heller ångerrätt på Pick-up:er eller ersättningsnålar vars förpackning är öppnade. Detta gäller även hörlurar och andra varor som är tillverkare mer specifikt utefter kunds önskemål och specifikationer.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.Distansavtalslagen SFS 2005:59:”Om du har köpt en vara är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.Ej uthämtade paketHämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta varierar.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.TvistVid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.ProduktinformationVi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Likaså reserverar vi oss för att foton som vi fått från tillverkaren eller tagit från tillverkare el dyl hemsidor kan vara schablonfoton och avvika från aktuell produktion.Force MajeureVi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, pandemi, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.CookiesEnligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.ReklamationMeddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post hficonsult@mac.com
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.En konsument kan reklamera ett fel på en vara i upp till tre år från inköpstillfället. Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. En vara kan ha en garanti på ett år, men konsumenten har fortfarande rätt att reklamera produkten inom tre år.Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcks. Reklamerar konsumenten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.För att säljaren ska vara ansvarig för ett fel och vara skyldig att åtgärda felet ska felet vara ursprungligt. Till exempel ett fabrikationsfel. Under de första två åren är bevisbördan omvänd och det är säljaren som måste bevisa att felet inte fanns vid köpet för att undvika ansvar. Om säljaren inte kan visa att felet uppstått på grund av konsumentens agerande ska felet anses vara ursprungligt och alltså säljarens ansvar.I normalfallet ska konsumenten ta den felaktiga varan till säljaren. Om konsumenten inte har möjlighet till detta kan konsumenten kontakta säljaren så att säljaren kan besluta om hur varan ska transporteras. Om konsumenten ska skicka tillbaka varan så är det konsumenten som ansvarar för att packa varan så att den inte skadas under transporten.När felet på en vara är ursprungligt och konsumenten har reklamerat inom tre år, är säljaren skyldig att antingen:- reparera felet (avhjälpande) - byta till en ny, felfri vara (omleverans) - ge prisavdrag - låta konsumenten få häva köpet och ge pengar tillbaka - betala ersättning för reparation - låta konsumenten hålla inne betalning - betala skadestånd Under reklamationen har konsumenten rätt att hålla inne så mycket av betalningen som motsvarar konsumentens krav. Det kan exempelvis gälla kostnaden för att få felet avhjälpt eller summan som motsvarar kravet på önskat prisavdrag. Har konsumenten rätt att häva köpet kan konsument hålla inne hela köpesumman.Konsumenten har rätt att välja om varan ska repareras eller ersättas. Men om kostnaden blir oskälig för säljaren får säljaren välja den andra åtgärden. Är det till exempel fel på en tröja kan det bästa alternativet vara att byta ut den mot en ny. Men har i stället låset till ugnsluckan gått sönder är förmodligen en reparation bästa lösningen. Oavsett om felet ska repareras eller varan ersättas med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att konsumenten reklamerade.Om säljaren väljer att reparera varan har säljaren två reparationsförsök på sig att ordna till felet. Om samma fel uppstår en tredje gång har konsumenten rätt att tacka nej till ett till försök. Om det är flera olika fel på varan kan säljaren ha rätt att utföra fler än två reparationer.Reparationer och byten ska alltid ske utan kostnad för konsumenten.Om konsumenten får en ny vara och fel uppstår även på den varan, oavsett om det är samma fel eller ett nytt, har konsumenten rätt till tre års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller då från den dagen konsumenten fick den nya varan.Om felet inte kan repareras eller varan bytas ut, kan konsumenten begära att få avdrag på priset. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad. Parterna kan också komma överens om att konsumenten får ersättning för att reparera varan någon annanstans.Om säljaren inte avhjälper felet eller levererar en ny vara kan konsumenten kräva att få häva köpet. Att häva ett köp innebär att säljaren betalar tillbaka pengarna som konsumenten har betalat, mot att konsumenten lämnar tillbaka varan. Konsumenten behöver inte acceptera ett tillgodokvitto.För att konsumenten ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse. Det är då avgörande vad som är väsentligt just för denna konsument, inte felets betydelse i allmänhet.Konsumenten har rätt att få ränta på beloppet som återbetalas. I vissa fall har säljaren rätt att få ersättning för den användning som konsumenten haft av varan, så kallat nyttoavdrag.Om konsumenten har fått utgifter på grund av felet på varan, kan konsumenten ha rätt till ersättning - så kallat skadestånd. Rätten till skadestånd har konsumenten både om felet blivit reparerat eller om köpet har hävts. Exempel på kostnader som kan ersättas är- Utlägg för resor och transporter. Till exempel om konsumenten behövt åka en extra gång till butiken för att få varan reparerad. - Inkomstförluster. Till exempel om konsumenten måste ta ledigt från arbetet för att vänta på en reparatör och därmed fått avdrag på lönen. - Prisskillnad. Det vill säga om konsumenten efter att ha hävt köpet tvingas betala mer för en motsvarande vara. - Andra förluster. Till exempel om konsumenten inte kunde använda en biljett till en bilfärja för att det blivit fel på bilen. - Skador på annan egendom som konsumenten har. Till exempel om en diskmaskin läcker vatten och skadar köksgolvet. Konsumenten måste försöka begränsa förlusten eller skadan. Till exempel får konsumenten inte förvärra ett fel på varan genom att använda den. Använder konsumenten ändå varan får konsumenten betala motsvarande del av förlusten.